
Praktické informace:
školka je jednotřídní pro 15 dětí
školní rok: září - červen, letní provoz červenec - srpen
provozní doba: 7:30 - 17:00 v prostorách školky, do 18:00 v prvním patře
Co děti potřebují do školky - PODEPSANÉ!!:
pohodlné oblečení do třídy
bačkůrky s pevnou patou
náhradní oblečení (pro případ nehody, při práci s vodou) - spodní prádlo, ponožky, trička, tepláčky, pyžamko
oblečení na ven (na hřiště) - tepláky, softshelky
kartáček na zuby a pastu
pyžamko
zástěrku na různé tvoření
holinky
pláštěnka
láhev na pití !!
krém na opalování
O nás:

Před uskutečněním tohoto projektu stála velká touha po školce, která bude splňovat naše představy.
Naším cílem je vzdělávání dětí s prvky Montessori pedagogiky, vytvoření příjemného prostředí připraveného pro přirozený vývoj dětí.
K dětem ve věku do šesti let se často přistupuje jako k někomu, kdo nemá nárok na vlastní názor, přitom v tomto období vývoje se nejlépe rozvíjí inteligence dětí. U dětí, kterým je nasloucháno, se zvyšuje sebevědomí, je uspokojena jejich touha po zkoumání a objevování a po pochopení. Stejnou cestou děti provází i Montessori pomůcky, zde si dítě vše může osahat, vyzkoušet, procvičit a tím si spontánně rozšiřuje svoje znalosti.
Děti budou vedeny k samostatnosti, vše ve třídě je přizpůsobeno jejich velikosti tak, aby se mohly lépe orientovat a splnit svoje základní potřeby. Budeme přistupovat s respektem k tomu, že každé dítě je jedinečné. Dětem bude dán prostor naučit se přemýšlet a spolupracovat spíše, než mezi sebou soupeřit.
Montessori metoda je založena na přístupu k dítěti jako rovnocennému partnerovi dospělých. To ale neznamená, že si děti mohou dělat co chtějí, není to tak ani u dospělých. Děti jsou pomocí pravidel, která platí pro všechny stejně (děti i učitel), vedeny k odpovědnosti a ohleduplnému chování k ostatním, pochopení přirozeného důsledku svého chování namísto trestů a vyhrožování.
Náš tým
Glorie Mielniková
Glorie je vystudovaná zdravotní sestřička, devět let pracovala v soukromé ordinaci zubního lékaře. Po maturitě nastoupila na VOŠ hereckou na obor dramatické umění a moderování. Od prvního stupně ZŠ se intenzivně věnuje tanci, vystudovala 5ti letou taneční přípravku Dance Perfect (klasický a moderní tanec), vyučovala tanec v několika tanečních centrech. Dodnes je součástí pražské muzikálové scény. V roce 2004 získala rekvalifikaci v oboru maskér/maskérka - tři roky pracovala v ČT, také je absolventkou několika rekvalifikačních kurzů první pomoci, kurzu pedagogického minima, základního Montessori kurzu a vlastní osvědčení profesní kvalifikace" Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky". Má jednu dceru Lilly.
Eva Nedvědová
Eva zprvu pracovala v oboru obchod a prodej, až do doby, kdy dostala příležitost pracovat s dětmi. Před více než dvěma lety nastoupila jako asistent pedagoga do Montessori mateřské školky. Zjistila, že tato práce ji opravdu naplňuje a rozhodla se dále vzdělávat v tomto oboru. Je absolventkou kurzu "Respektovat a být respektován" a držitelkou certifikátu "Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky", také základního Montessori kurzu.
Lenka Šťastná
Pavla Šebková
MUDr. Lucie Totová
Lucie je ředitelka školky a má na starosti vedení administrativy a ve školce vypomáhá. Lucie vystudovala všeobecné gymnázium a všeobecné lékařství na 1. lékařské fakultě. 6 let pracovala jako zdravotní sestra na anesteziologicko-resuscitačním oddělení v nemocnici Motol. Přednášela v soukromé agentuře na kurzech chův. Je trenérem plavání II. třídy a držitelkou osvědčení "instruktor plavání kojenců a batolat". Externě se věnuje výpomoci kardiologické společnosti a vede lekce plavání dětí. Od narození svých dětí se plně věnuje Montessori pedagogice, je vlastníkem osvědčení několika Montessori kurzů a také kurzu respektovat a být respektován. V roce 2011 založila soukromou školku, která by splňovala její představy. Má zatím :) tři děti, Adélku, Terezku a Tomáška.
Montessori pedagogika

Zakladatelkou celého systému je Marie Montessori.
V roce 1894 vystudovala jako první Italka lékařství a roku 1896 obdržela doktorát z psychiatrie. Věnovala se výzkumu vzdělávání duševně nemocných dětí a dosáhla s nimi vynikajících výsledků (v její péči složily státní zkoušku ze čtení a psaní pro zdravé děti) a předložila hypotézu, že každý člověk má sklon k vývoji.
Po několika letech došla M.Montessori k závěru, že obdobné metody by se daly aplikovat i na výchovu zdravých dětí, a v roce 1907 otevřela svou první mateřskou školu - CASA DEI BAMBINI. Měla podporu nadšených reformátorů, ale byla i kritizována zastánci běžných škol, kteří v jejím systému založeném na svobodném pohybu dítěte viděli útok na kázeň.
Základní principy Montessori pedagogiky:
- "Pomoz mi, abych to dokázal sám"
Dítěti dáváme dostatečný čas a prostor pro samostatnou práci, učitel je pro něj průvodcem, partnerem a vzorem. Neradí, nehodnotí, pomáhá dítěti, až když si to dítě samo žádá. - Respektování senzitivních fází
V každém období je dítě přirozeně naladěno k získávání určitých dovedností. Poznatky získané v tomto období jsou trvalé. Nevyužije-li se tato fáze, dítěti trvá naučení se dovednosti déle a s větší námahou. - Ruka je nástrojem ducha
"Řekni mi a já zapomenu, ukaž mi a já si zapamatuji, nech mě to udělat a já pochopím."
Montessori pomůcky vycházejí z principu, že práce rukou je základem pro chápání věcí a jevů, pro rozvoj myšlení i řeči. - Svobodná volba práce
Dítě má možnost ovlivňovat, co samo bude dělat, s kým a jak dlouho bude pracovat. Svobodná volba jde ruku v ruce se zodpovědností a respektováním pravidel. - Připravené prostředí
Je to takové uspořádání třídy, pomůcek a materiálů, které podněcuje dítě k aktivitě a práci. - Polarizace pozornosti
Je maximální koncentrace na určitou činnost nebo práci. Pokud je dítě takto zaujato, nemá být vyrušováno a má mu být poskytnut dostatek času na dokončení činnosti. - Práce s chybou
Chyby s námi žijí a mají svůj smysl. Chyba je ukazatelem toho, co je ještě třeba si procvičit nebo poznat. Chybu se dítě učí chápat jako běžný, přirozený jev v procesu učení, jako užitečnou součást řešení problémů a jako zdroj nových poznatků. Montessori pomůcky a materiály jsou koncipovány tak, aby si dítě mohlo vždy zkontrolovat správnost řešení, najít a opravit chybu. - Věkově smíšené skupiny
Takové uspořádání podporuje spolupráci, vzájemnou pomoc a inspiraci, ohleduplnost, trpělivost a získávání sociálních dovedností.